Un munte ca o găoace

Înscrisă de: Mihai Nicolescu
Un munte ca o găoace
Data publicării: : 8 Mar 2005, vizualizări:: 947
Localizare geografica: Franța
Album (slideshow): Atingînd cerul
Echipament folosit: Sony Cybershot DSC-F717, filtru polarizator
Descriere: Vedere din stațiunea Les Angles (www.lesangles.com) asupra muntelui Cambre d'Aze, pe care se află domeniul Espaces Cambres d'Aze (www.cambre-d-aze.com).
Mihai Nicolescu - Galeria personală
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Lucian Jurca Lucian Jurca, Marți, 8 Mar 2005, 15:37

Mihai, nu incetezi sa ne impresionezi cu pozele tale insotite de descrieri foarte utile!:-D

Fără foto Cristian Axon, Marți, 8 Mar 2005, 18:58

In alta ordine de idei, filtrul polarizator nu pare sa te fi ajutat prea mult in seria asta de fotografii. Poate din cauza ca nu ai avut lumina in unghiul necesar de 90 grade....

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marți, 8 Mar 2005, 19:18

A avut mai multe unghiuri, vezi numele statiunii!:-P:-P:-D

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marți, 8 Mar 2005, 19:18

Cine a zis ca e in Spania?!:-?:-)

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Marți, 8 Mar 2005, 20:55

Salut, Cristian. Adevarul este ca odata insurubat filtrul, nu l-am mai scos, din doua motive: unul era frigul teribil, de-mi intepenea mîna cind scoteam manusa, in numai citeva secunde (numai aia de la National Geographics o mai fac:-D), iar al doilea era faptul ca mereu, din orice unghi, existau reflexe de lumina pe care am sperat sa le controlez in felul asta. Dar am sa fac niste probe, cu si fara.
In alta ordine de idei. Constat ca s-a introdus o modificare pe site, in sensul ca acuma, dai click dreapta pe o poza si NU mai apare meniul contextual din care sa se poata extrage proprietatile unei fotografii (ca de exemplu, dimensiuni in pixeli, dimensiune fisier in Kb, etc.). Am impresia ca modificarea asta are oarece legatura cu niste comentarii pe care le-am facut adminilor, in legatura cu faptul ca: 1) logotipul Alpinet, adaugat in mod automat in dreapta jos, modifica (si mai ales inrautateste) compresia jpg, si 2) unele fotografii (luate complet aleator) aveau, inexplicabil, dimensiuni mult peste 80 Kb. Pe de alta parte, vad ca pozele mele se vad pe net mult mai rau decit originalele pe care le-am trimis eu. Ti s-a intimplat cumva ceva similar? Ai cumva vreo informatie de ce se petrece pe aici, in sensul asta? Ti-as fi recunoscator daca mi-ai putea da vreo informatie.

Cătălin Olteanu Cătălin OlteanuAdministrator Alpinet , Marți, 8 Mar 2005, 21:35

Mihai - modificarea nu are nici o legatura cu introducerea logo-ului, care la randul lui nu are nici o legatura cu modificarile de calitate (in plus sau minus) sau cu depasirea celor 80KB. Daca doresti explicatii, te poti adresa administratorilor.

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 2:29

Stimate Catalin, cu tot respectul, trebuie sa-ti spun ca am facut-o deja. M-am adresat adminilor de doua ori, si nu am primit absolut nici un raspuns, niciodata. Iata care a fost primul mesaj, precum si esenta intrebarilor mele (19-12-2004):
------------------------
Salutare la toata lumea!
Doua chestiuni voiam sa va intreb:
1) Mi se pare foarte buna ideea de a adauga logotipul Alpinet la toate fotografiile care intra in top sau galerie. Dar atentie! Programul care o face in mod automat modifica gradul de compresie al imaginii jpg, in asa fel incit o imagine initiala de 80 Kb ajunge sa aiba doar 70 sau chiar 60 Kb. In felul asta, ceva-ceva se pierde din calitatea fotografiei, nu? (Am verificat asta intrind in Proprietatile fotografiilor, dupa publicarea lor.)
2) Tot legat de Proprietati. Am constatat cu timpul cum diverse fotografii (mai mult de una) au de ordinul a 85000-86000 bytes, ceea ce inseamna peste 80 Kb (= 81920 bytes). E vorba de fotografii "normale", nu de panorame. Cum se explica asta? Cum se pot trimite, din moment ce pentru a face Upload, mai intai, se verifica dimensiunea fisierului?
Craciun fericit si un An Nou cu bucurii la toti alpinetii!
Mihai Nicolescu
------------------------
Cu asta vreau sa spun ca atunci cind se deschide un fisier jpg pentru a-l modifica (adica pentru a-i adauga un logotip, de exemplu), in mod automat si inevitabil, gradul lui de compresie (si prin urmare, dimensiunea lui in Kb) se modifica, in sensul ca se inrautateste (daca cumva asta este procedeul folosit). Pe de alta parte, disparitia optiunii de click dreapta m-a surprins si mai tare, pentru ca pare mai degraba o forma de a impiedica astfel de verificari. Probabil ca exista alte motive pentru decizia asta, dar cum nu am primit nici o explicatie... Oricum, nu fac o tragedie din asta, era curiozitate pura. Salutari cordiale.

Fără foto Konrad Beti, Miercuri, 9 Mar 2005, 7:41

Da Mihai, foarte frumos scris. Sincer, niciodata nu m-a interesat aspectul asta, dar acum, ca ne-ai atras atentia... Nu mi se pare corect sa schingiuiesti calitatea unei fotografii la sub 80 Kb in timp ce pentru altii exista (mici?) exceptii. Unii sunt mai egali decat altii? OK, eu nici pana in ziua de azi nu am reusit sa micsorez marimea fisierului atat de mult incat sa ma incadrez in baremul alpinetului, si in acelas timp sa mentin calitatea initiala. Dar daca asta e regula, ma supun. Constat insa cu surprindere ca regula nu e pentru toata lumea la fel. Acuma, ce mi-s 80 kb, ce mi-s 85 kb... Din pacate insa exista gestul. Este bresa din regulament. Si daca un sistem informatic poate fi pacalit sa accepte peste 80 kb, ce mai conteaza ca sunt 81 kb sau 81 Mb. Cu atat mai mult cu cat prin click dreapta nu mai poti verifica...

Oh well... vorbim strict de corectitudine. La urma urmei, eu unul intru pe alpinet din motive sentimentale. Nu am veleitati de mare fotograf, nu vreau note si nici macar nu insist sa mi se publice poze respinse in timp ce altele cu subiecte similare apar in mod constat. So what? Poate nu le place numele meu. Dar privesc si sa ma bucur de munca altora si incerc s-o apreciez ca atare. Chiar daca aprecierea asta nu e pe gustul tuturor. Pentru mine notele sunt un mic, un foarte mic, omagiu adus muncii voastre de a face, prelucra si posta o poza pe alpinet. Si tocmai pentru ca implicarea sentimentala e mare, te doare sa afli ca unii sunt tratati in mod diferit fata de altii. Si ai dreptate. Apoi mi se pare incorect ca in baremul ala micut de 80 kb sa ti se includa automat sigla alpinet. Pe de alta parte... Administratorii probabil au hotarat asa pentru protectia dreptului de autor al fotografiilor. Au fost cazuri de poze furate de pe alpinet si folosite in scopuri comerciale. Iar daca deocamdata sunt doar 80 Kb, asta este... Mai mult nu se poate si eu ma bucur ca sunt si astia.
Toate cele bune tuturor.:-)

Ionuț Nechita Ionuț NechitaAdministrator Alpinet , Miercuri, 9 Mar 2005, 10:05

La inscriere, fotografiile sunt intr-adevar limitate la dimensiunile din regulament. In momentul inscrierii insa, se fac urmatoarele transformari:
- se converteste JPEG-ul trimis de utilizator in JPEG encodat \"baseline\" (adica nu intretesut). Mai avem oameni care trimit si asa ceva, si nu \"face bine\" generatorului automat de panorame si slideshow-uri.
- fara a salva JPEG-ul pe disc, se aplica sigla alpinet in coltul stanga jos.
- se salveaza final JPEG-ul cu calitatea de 80%
- se extrage si se salveaza thumbnail, din acest JPEG final.

In urma acestui procedeu de prelucrare automata, mai mult ca sigur ca fisierul rezultat are dimensiunea diferita fatza de cel inscris, si uneori chiar mai mare de 80 KB. De asemenea, in circa 5% din cazuri, este posibila o inrautatire a calitatii JPEG-ului salvat (artefacte), din cauza decompresiei si recompresiei dupa modificare.

Modificarea pe site cu scoaterea meniului contextual si aplicarea logo-ului Alpinet este pentru protectia la salvare / folosire neautorizata (e.g nu pe site-ul Alpinet) a fotografiilor. Nu are nici o legatura cu nici un comentariu al nimanui, asa cum foarte usor ai dedus.

Ionuț Nechita Ionuț NechitaAdministrator Alpinet , Miercuri, 9 Mar 2005, 10:07

Konrad Beti, vorbesti in necunostinta de cauza. Bineinteles ca cineva te sapa pe tine, cuiva nu-i place de tine... Mi se pare mie sau ai oarescare frustrari?

Mihai Nicolescu, n-ai primit pe mail nici un raspuns pentru ca adresa ta de mail NU ACCEPTA MAIL de la Alpinet.org. Ia verifica tu pe-acolo inainte sa bagi de vina.

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

mihai-nicolescu@terra.es


"

Fără foto Konrad Beti, Miercuri, 9 Mar 2005, 18:53

Nu vorbesc in necunostinta de cauza, ci conform cu ceea ce stiu precis la un moment dat. Nimic mai mult, nimic mai putin. Cat despre frustrarile pe care le am cand intru pe alpinet, am o banuiala ca te inseli. Dar nu e nici o problema. Iar daca simte careva nevoia sa "ma sape", sa sape mai departe pentru ca putin exercitiu prinde intotdeauna bine la irigarea creierului cu sange.
Poze respinse au avut si altii, nu numai eu. Cu singura deosebire ca atunci cand, rareori, am cerut niste raspunsuri, le-am primit. E drept ca pe un ton ceva mai placut decat cele care vin de la tine. Dar nici asta nu e o problema. Chestie de personalitate.

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 21:34

Salut, Cataline. Da, acum e clar care e procedura desi, dupa umila mea parere, nu e cea mai potrivita. La urma urmei, e vorba de un concurs sau, cel putin, de un portal in care membrii lui incearca sa expuna maxima calitate. Interventia softului, explicata de Ionut Nechita, face ca aceasta calitate sa se piarda intr-o oarecare masura. Nu cred ca ar fi prea complicat de scris o rutina care, dupa toate modificarile pertinente (jpeg baseline, sigla, thumbnail...) sa aplice ACEA compresie (nu neaparat 80% fixa) care sa redea fisierului exact aceeasi dimensiune in KB cit avea initial, la primire.
As vrea sa-mi considerati, voi toti, interventia doar ca pe un comentariu constructiv, nimic altceva.
Oricum, multumesc pentru raspuns. Numai bine!

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 21:53

Ionut, eu nu dau vina pe nimeni :-). Dar nu prea inteleg ce vrei sa spui, ca "adresa mea de mail NU ACCEPTA MAIL de la Alpinet.org". Pai atunci, mailurile (nenumarate) pe care le-am schimbat pina acum cu "admin", de unde veneau, daca nu de pe alpinet.org??? Comentariile la fotografii, pe care le primesc instantaneu pe mailul meu, nu vin tot de la alpinet.org??? Sa fie oare problema serverului meu care, altfel, accepta mailuri din tot restul lumii? Poate, cine stie...? Problema este insa ca atunci cind eu asteptam un raspuns la intrebarile mele, ceea ce am primit (pentru ca, de fapt, AM PRIMIT CEVA!!!) a fost exact asta (copy & paste): "Mihai, Craciun fericit si un An Nou cu bucurii la toti alpinetii! La fel iti dorim si tie. Ture frumoase, oriunde te'ai afla. Numa' bine..."... in loc de o explicatie...!!!
OK, gata, am scris destul! Hai sa fim sanatosi si sa ne bucuram mereu de munti! Numai bine!
Mihai Nicolescu

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
[1-20] [21-40] [41-60]<  61-80 din 180
  > [81-100] [101-120] [121-140] >>
FotografieComentariuData
Pauză de masă
Mihai Nicolescu
Da, poate că numai cu planta aia din dreapta, ar fi fost mai bine... M-a furat peisajul :-D
12 Nov
Ultimele raze
Mihai Nicolescu
Imi pare rău, n-aș putea să-ti spun cu siguranță. E o zonă pe care nu am bătut-o...
Dar după coordonatele din link și după ceea ce arată Google Earth, da, e foarte posibil să fie Lenito.
Mulțumesc!
12 Nov
Vată de zahăr
Mihai Nicolescu
Și încă o mică dată statistică: Pirineii au exact 214 vârfuri de peste 3000 de metri (pînă la 3404, Aneto). La latitudinile europene, fenomenele glaciologice încep de la 2700-2900 de metri în sus.
12 Nov
La porțile cetății
Mihai Nicolescu
Mulțam, mulțam... de două ori. La amândouă din poza ta de membru :-)
12 Nov
Așternut de lumină
Mihai Nicolescu
Soare pieziș de toamnă, și un pic de contre-jour...
12 Nov
Verde îmbătrânit
Mihai Nicolescu
:-) Cu tot respectul și fără să vreau să te supăr. Natura e frumoasă peste tot și oriunde. Numai că dacă într-o țară, naturii i se mai adaugă curățenie, ordine, infrastructură, respect și civilizație... panorama se cam schimbă!
În zona asta, a Țării Bascilor (dar nu numai), așa zisul sat are o calitate de viață mai înaltă decât orașul. Toate activitățile rurale (animale, culturi...) sunt perfect separate de zonele locuite. Casele sunt individuale și au grădini, nu există blocuri. Deși sat, are tot ce-i trebuie (prăvălii, bănci, centre comerciale, dispensar sau spital, bar, farmacie, autobuze...). Nu e poluare, în 15 minute ești într-un oraș mare din apropiere, iar peisajele sunt de vis.
12 Nov
Străjerii văilor
Mihai Nicolescu
Mulțumesc! :-)
12 Nov
Vată de zahăr
Mihai Nicolescu
:-o Cam așa e! Pirineii sunt marcați de numărul 3000, așa cum Carpații sunt marcati de 2000, iar Alpii de 4000. În timp ce Carpații au anumite trăsături și elemente de atracție indiscutabile și unice în lume, nefiind însă prea grei (poate mai curând prin lipsa de cabane și refugii, aș zice), cei 1000 de metri în plus ai Pirineilor adaugă niște elemente cu totul și cu totul noi și diferite față de Carpați: și anume, ghețari, zăpezi veșnice, cascade de sute de metri (de ex., 425, mai exact!), circuri glaciare uriașe, diferențe de nivel enorme. Totuși, Pirineii sunt încă la îndemâna oricărui montaniard cu o minimă experiență și condiție fizică. În schimb Alpii, care au și ei aceleași "detalii", sunt infinit mai dificili, căci a le urca vârfurile cele mai importante înseamnă escaladă pură și "alpinism", pe care nu-l practică oricine (apropo, felicitări celor care au fost!).
12 Nov
Să stai, să privești, să uiți
Mihai Nicolescu
La cîțiva zeci de metri de locul ăsta, în susul văii, se face o mică "luncă" naturală a râului. Sunt pregătite mese cu bănci de lemn, iar mașinile pot intra fără dificultate (pentru că este permis, nu de altceva). Însă focul de orice fel (inclusiv grătarul) este interzis, fie direct pe pământ, fie în recipientele de tablă gen barbeque. Nimeni-nimeni-nimeni nu încalcă regulile astea. Iar de gunoaie, ce să mai spun... nu s-or fi inventat încă, pe acolo...
12 Nov
Străjerii văilor
Mihai Nicolescu
Din păcate, nu pot să redau decît ceea ce văd, nu și ceea ce simt... Mai bine zis, ceea ce "vede" aparatul de fotografiat :-)
12 Nov
Încolțit de toamnă
Mihai Nicolescu
Da, exact. Vezi comentariul de la "Ultimele raze". Chipeta (pe harta mea are, cică, doar 2175 :-)) e pe partea stîngă a văii Hecho. În schimb Castillo de Acher 2390 (cel din poza asta) e pe dreapta, se urcă pînă la el din parcarea campingului Selva de Oza.
12 Nov
Ultimele raze
Mihai Nicolescu
Cred că linkul a ieșit cu o greșeală (e fără blancuri):
http://www.mendikat.net/monte.php? numero=1477
12 Nov
Ultimele raze
Mihai Nicolescu
Fără să fiu deloc sigur, și doar după hartă, numele pietroiului ăsta ar trebui să fie, poate, Chipeta 2175, pentru că este vizibil din plină vale Hecho, pe partea stângă, după cum urci. Cel care zici tu, Peña de Agüerri 2449, e mai la dreapta, și închide circuitul Văii Hecho prin Aguas Tuertas. http://www.mendikat.net/monte.php? numero=1477
E nevoie de o pereche de picioare zdravene, și poate încă una de schimb, ca să faci tura asta într-o zi :-)
12 Nov
Vată de zahăr
Mihai Nicolescu
Henry Russell, conte de Russell-Killough (Toulouse 1834 - Biarritz 1909), aventurier, descoperitor și mare promotor și pasionat de Pirinei, francez de origine irlandeză: "Alpii impresionează, dar Pirineii subjugă".
12 Nov
Se lasă toamna
Mihai Nicolescu
Acum albumul e complet :-)
Mă rog, dacă ar fi să fac poze la tot ce e frumos și merită, n-aș mai termina niciodată...
12 Nov
... Era târziu, și era toamnă
Mihai Nicolescu
Lacrimile mă inundă, și tristețea mă-nfioară :-(cînd e vorba de barul nostru cel iubit, acum închis:-(Da' las' că se deschide el la anu'! ;-)
12 Nov
Cu șevaletul pe coclauri
Mihai Nicolescu
E adevărat, seamănă :-). Iar din alte unghiuri, și mai mult. Dar eu aș zice că Făgărașu' are un caracter mai alpin decât ăsta.
Deși nu e mare scofală de capul lui, vârful ăsta (Orhi 2018) este primul care depășește granița celor 2000 de metri dinspre Atlantic. Fiind însă un munte oarecum izolat, și neavînd concurenți pe măsură în jur, el pare mai "masiv" decât este... Cert e însă că oriunde prin zona asta, miroase a brânză și a stână... :-)
12 Nov
Încolțit de toamnă
Mihai Nicolescu
Întreaga vale este bine marcată de vârfuri cu aspect asemănător, cum se poate vedea și în restul de poze din Valea Hecho. Fiind vorba de Pirinei, nu sunt vârfuri înalte, de-abia dacă se apropie de 2400. Pădurile sunt însă spectaculoase, prin întindere și prin conservarea perfectă. Deși se ajunge cu mașina până la campingul din Selva de Oza, ba chiar și mai sus de el, cu excepția șoselei și respectiv a drumului forestier, ai impresia că nimeni nu a pus piciorul vreodată pe aici. Sălbăticie curată și curățenie naturală, pe care oamenii de munte adevărați le apreciază în mod deosebit. Și le păstrează.
Mai sus de camping, de la 2000 încolo, o altă vale ciudată și unică se deschide, după ce treci de o strâmtoare între pietre: Aguas Tuertas. Dacă n-ai ști că te afli la 2000, ai putea să juri ca ești undeva in Lunca Dunării, sau poate chiar pe vreun braț natural în deltă. Fundul văii este perfect orizontal, iar apele care se adună de pe versanți fac niște meandre, mai ceva decât cele ale Ialomiței în Bărăgan, numai că la scară mai mică. Primăvara, impresionanta cascadă prin care se evacuează apele din vale nu mai face față, iar valea se transformă într-un lac ad-hoc. În rest, caii par să fie locatarii tradiționali al văii, în herghelii de peste două sute de capete. Cînd îi apucă, pe toți deodată, bucuria că sunt liberi și se lansează în galop, ți se zbârlește pielea pe tine...
12 Nov
Geometrie în spațiu
Mihai Nicolescu
Îmi pare rău că nu pot să pun într-o vitrină toate minunățiile naturii de pe aici, și ale Pirineilor în special, și să v-o ofer tuturor...
12 Nov
Surse de lumină
Mihai Nicolescu
Uau, m-ai lasat paf o-) Eu credeam ca locurile astea sunt "pierdute"... in toate sensurile, si putin cunoscute. Dar vad ca nu e asa, ma bucur sincer!
12 Nov
Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
[1-20] [21-40] [41-60]<  61-80 din 180
  > [81-100] [101-120] [121-140] >>
©Proiectul Alpinet 1999 - 2020