Alpinet Hărți Montane Ghid Turistic Cluburi Montane IIC Salvamont

Aniversarea Asociației de Turism "CHINDIA" - 20 de ani

DATA:12-14 decembrie 2003

LOC: Masivul Leaota  - Tabăra Cerbu

SCOP: Aniversarea a 20 de ani de la înființarea clubului.

PARTICIPANTI: Nicu Posta, Ileana Bocanciu și Marius Prundaru, Cătălina și Mihai Radu, David Neacșu, Mihai Șerbănescu, Manuela și Doru, Marina și Cristi, Gianina Dragomir și Nini Porojan, Tatiana, Mariana Beneș, Oana Leuștean, Lili Toma, Gigi Burlacu, nea Mirică, Geo Badea, Dan Popescu, Nae Goran și invitații săi, Bogdan Toma, Cătălina Posta, Roxana, George, Claudia, Simona și Marian, Nicușor Tudosă, Violeta Sprinceană, Petrică Porumb, Cimpi, subsemnata și restul omișilor care se găsesc pe lista lui Mihai.

PARTICIPANTI LA TURA DE SPEOLOGIE: Ileana, Mihai, Mariana, Marina și Cristi, Nini și Gianina, eu și Lili.

DESCRIERE:VINERI: După lungi discuții în contradictoriu susținute la ședințele clubului, s-a decis să sosim fiecare cu ce poate la locul faptei. Drept urmare în dimineața de vineri eram înființată la ușa Ilenei (care încă mai dormea), cu un rucsac încărcat și cu un bagaj de pretenții. Ileana, amețită de nesomn (toată noaptea muncise la un articol despre aniversarea clubului) încercă să-mi distragă atenția arătându-mi câte ceva din munca ei. Pe calculator erau încărcate o grămadă de materiale, date, fotografii și informări, de la înființarea clubului și până în prezent.

După ce am ciugulit ceva și am strâns bagajele, Ileana m-a dotat cu echipamentul de intrare în peșteră și am coborât la mașină unde ne aștepta Mariana Beneș.

Când am ajuns la cabană, Mihai ne-a ajutat să ne cazăm, iar mai apoi ne-am pregătit de plecarea la peșteră, unde am ajuns în jur de ora 14: 45. De câteva ore, eram ținta ironiilor și aluziilor de tot felul: Esti claustrofoba? Ți-e teamă de întuneric? Ai făcut armata? O să vezi tu ce te așteaptă! O tură dură!

Cum naiba să faci o tură dură într-o peșteră? - mă întrebam eu. Am descoperit curând că toate întrebările și testele lor erau întemeiate. A fost un tur de forță: mers suspendat la înălțime, cățărare pe pereți, mers prin apă, mersul piticului prin grote, târâș pe coate și pe genunchi prin tuneluri noroioase, strecurări prin fisuri strâmte, târâș pe fund deasupra hăului, și tot felul de sărituri.... Nu mâncasem de prânz așa că eram slăbită și prost dispusă. Mă plictisisem de atâta țopăială și voiam să ies odată mai repede din bezna aia neprietenoasă. Plus că aveam o lanternă chioară și mă loveam de toate pietrele și stâncile din cale. După un timp Marina, probabil exasperată de bombănelile mele, mă servi cu câteva eugenii care supraviețuiseră ca prin miracol riscului de a fi prefăcute în pesmet. Cu glicemia restabilită, am început să privesc situația cu ceva mai mult optimism. Să mai zică cineva ca spiritul nu are legătură cu stomacul! J

Apa săpase un labirint de galerii prin inima muntelui, tapetând pereții cu fascinante modele din calciu, stropi și formând din loc în loc stalactite, stalagmite și coloane. În prima parte a traseului am mers prin apă. Apoi  am fost reduși la stadiul de râmătoare. Picioarele ne alunecau pe lutul cleios și umed. Eram mânjiți peste tot și, deoarece galeriile erau înguste, am fost nevoiți sa ne târâm. Argila era moale, uleioasa, tandră.

Am făcut o mica haltă și am terminat de mâncat biscuiții și ce mai se găsea prin rucsacuri.

Nu știu exact succesiunea de săli, coridoare și tunele. Pentru mine toată peștera era un labirint prin care umblam ca niște cârtițe, tot muntele era un șvaițer uriaș, un imperiu al tăcerii și al beznei tulburat de o ceată de profani. Erau tunele strâmte, gâtuiri care ne grupau în formație de sardele la cutie, prin altele drumul trecea pe la jumătatea unei fisuri, unde jos se ghicea hăul iar deasupra se întindea alt hău intr-o simetrie terifiantă. Din loc în loc lilieci prinși de tavane sau pereți, înfășați în aripile lor de piele, ne tratau cu o "binevoitoare indiferență" J.

Ileana mergea înainte cu Mihai, împărțind laude și încurajări ca un general pe câmpul de bătaie. Cred că toate am avut momentele noastre de slăbiciune, pe care sfaturile ei ne-au ajutat să le învingem. Am avut momente de fior, momente de curaj, momente de teamă și momente de extaz, momente de victorie asupra mie însămi, când am reușit să-mi controlez slăbiciunile, să-mi adun puterile și să mă concentrez. Când am ieșit din peșteră, afara ne aștepta alt întuneric, noaptea se îmbrățișa cu pădurea într-o misterioasă complicitate.

La cabană, am luat cu asalt sacoșele cu mâncare, eu în special. In camera lui Mihai se dădea discotecă iar camera Oanei se zguduia de râsul ei (dispoziție demnă de invidiat!) am trecut pe la ea, apoi am aterizat în clubul de noapte improvizat. Eram obosită moartă, plină de vânătăi și mă simțeam de parca m-ar fi pupat un buldozer, dar muzica era excelentă și atmosfera incendiară, așa că mi-am amânat ora de culcare.

SÂMBĂTĂ:  O parte au plecat pe traseu - Vânătorul - Scropoasa - 7 Izvoare. Eu am lenevit toată ziua, refăcându-mă după efortul de ieri și pregătindu-mă pentru seara festivă.

O dată cu lăsarea serii am început să ne strângem și să ne aranjam. Gianina răcise cobză și își mai revenise puțin datorită polidinului făcut de Nea Mirică și îngrijirii devotate cu care o înconjura Nini. Oana era îmbufnată de data asta și făcea comentarii haioase asupra muzicii care se auzea din sala de mese. Ce-i drept, cutia cu maimuțe a lui Cimpi se "blocase" pe un CD cu muzică italiană din anii `70, pentru că am ascultat de câteva ori "Buona sera seniorita" și "Supa romana"J.

Ne-am așezat la mese, unde ne aștepta pe fiecare cate un globuleț aniversar, o broșură și o insignă. Pentru început David Neacșu ne-a prezentat o casetă  din expediția sa în Himalaya, și ne-a povestit câte ceva din peripețiile prin care a trecut. Efortul, voința și perseverența au fost cheia victoriei sale. Cum spunea el, nu condițiile mediului te macină fizic, cum te epuizează psihic pustietatea albă și furtunile. Nu a fost nevoie de o condiție fizica ieșită din comun cât a fost nevoie de o voință puternică.

După relatarea lui David Neacsu, a ținut Nicu Posta un discurs cu un scurt istoric al clubului și un motto " Chindia e o idee.  E bine sa aderi la ea - vine cine vrea, rămâne cui îi place".

S-a râs, s-a glumit, s-a dansat, masa a fost la înălțime, atmosfera la fel. N-am stat până la sfârșit, pentru  că eram obosită, dar ultimii dansatori au plecat la culcare la ora 7: 30.

DUMINICĂ: Ne-am trezit pe la prânz și am coborât din nou în sală, pentru dejun si pentru premiere. Premiile au constat într-o lumânărică aniversară pictată manual însoțită de cate o diplomă pentru fiecare, scrisă cu umor și punctând un eveniment sugestiv din ultimele 2 zile. După masă ne-am făcut bagajele și am plecat, unii cu mașinile, eu cu Lili și Bogdan, am mers cătinel pe jos până la Moroieni, admirând peisajul, discutând și glumind.  Cătălina, Marius și un puști cu largi perspective,J ne-au depășit în goană ca să ne aștepte în stație, de unde ne-a luat un autobuz cu viitori fotbaliști până la Pucioasa și respectiv Târgoviște.

Membru aniversar,

Ana-Maria Brasoveanu

Autor: Ana-Maria Brașoveanu
Înscris de: Ileana Bocanciu
Vizualizări: 10462, Ultima actualizare: Luni, 19 Ian 2004

Legaturi cu Ghidul Montan:
Muntii LEAOTA
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii