Alpinet Hărți Montane Ghid Turistic Cluburi Montane IIC Salvamont
   Caută      site găzduit gratuit de Alpinet.org - ghidul tău montan
Jurnale - Inițiere montană de iarnă

Inițiere montană de iarnă

În perioada 23-25 noiembrie 2007 s-a desfășurat în Munții Bucegi și Leaota, cu locația de cazare la Centrul de Vacanță "Vânătorul" Dobrești,  activitățile sub formă de școală, ale proiectului "Inițiere montană de iarnă" inclus în programul "Educație prin Turism". Acest proiect a fost derulat de Asociația de Turism "Chindia", cu finanțare din partea Autorității Naționale pentru Tineret - Direcția de Tineret Dâmbovița și sponsorizare din partea S. C. Distrigaz Sud SA.

Parteneri: Universitatea "Valahia" Târgoviște, Primăria Fieni și Parcul Natural Bucegi.

Participanți:

- studenți de la Universitatea "Valahia":BUTCĂ GABRIEL, CĂRĂBUȘ DENISA, CRUPĂ ANA, FLOREA GEORGIANA, GHEORGHE SORINA, JIANU MIRCEA, MIHĂILĂ PETRE MARIUS, MURĂTUREANU LARISA, OPREA ROBERT, POPA NICOLAE, ȘTEFAN DANIELA, TOTOI ANIȘOARA, VASILE ALEXANDRA, VASILE ROXANA, VÂRJOGHE MARIAN, SĂNDULEANU RADU și profesorii PĂUNESCU EDUARD și MURĂTOREANU GEOORGE

-   Asociația de Turism "Chindia": Marius Prundaru, Ileana Bocanciu

Vineri 23 noiembrie 2007

Sosire la Centrul de Vacanță "Vânătorul" Dobrești, cazare participanți. Teste inițiale, discuții despre echipamentul montan de iarnă, "Îndrumar de avalanșă" (după Radu Mititeanu), proiecții de imagini - "Muntele iarna", "Vârful Leaota iarna", "Teste la frig" și altele. Discuții și retușarea echipamentului pentru a doua zi.

Sâmbătă 24 noiembrie 2007

Deșteptarea la ora 6: 00, micul dejun, plecarea în traseu (7: 30). Urcare prin pădure până în Cheile Brăteiului, continuare pe drum până la canton Brătei (9: 00), urcare prin pădure pe cruce roșie, până la păduricea tânără (11: 00), coborâre scurtă prin pădurea bătrână și urcare până în golul alpin la Stâna din Rătei (12: 00). Urcare pe Vârfurile Rătei (2005m și 2018m) până la ora 14: 00, urcare pe Vârful Leaota (2133m), sosire la ora 15: 00. Fotografii pe vârf și întâlnire cu cei doi băieți plecați în același timp cu noi de la Brătei, care au urcat pe Valea Neagră. Începerea coborârii de pe vârf la 15: 20, urmând același traseu. Sosire la "Vânătorul" la ora 20: 30. Masa de seară, discuții despre comportarea în traseu.

Duminică 25 noiembrie 2007

Deșteptarea, micul dejun, plecare în traseu (8: 30). Centrul de Vacanță "Vânătorul" Dobrești - Centrul de Vacanță "Cerbul" Brătei - stânca de la pod - tehnici de coborâre pe coardă - rapelul. Întoarcerea la "Vânătorul" - discuții, teste finale, diplome și premii, masa de prânz, întoarcerea la Târgoviște (16: 00).

26 noiembrie 2007

Ileana Bocanciu - coordonator proiect

INIȚIERE MONTANĂ DE IARNĂ

IMPRESII ALE PARTICIPANȚILOR

23-25 noiembrie 2007

"O experiență unică, pe care probabil nu aș fi trăit-o în afara acestei practici. Deși a fost un traseu extraordinar de greu, splendoarea peisajului a fost inimaginabilă. Zăpada a fost un factor care a îngreunat oarecum acest traseu, dar totul a ieșit bine și deși toată lume a ajuns foarte obosită, cred că nimeni nu a regretat că a ajuns până în vârf. Și eu am avut momente grele, dar nu regret. Acum, deși sunt obosit, aș mai face odată traseul, în speranța de a termina mai repede."

Radu Sănduleanu

"Experiența aceasta a fost o premieră pentru mine, nu pentru că este prima mea ieșire la munte, ci pentru că nu am mai făcut niciodată un traseu de iarnă, indiferent de condiții. La început mi s-a părut o ieșire oarecare, însă cu cât înaintam, greul a început să apară, în adevăratul sens al cuvântului, datorită apariției unui element surpriză, zăpada! Chiar dacă inițial nu credeam că voi reuși, treptat, alături de tovarășul meu Radu am ajuns în vârf. Întreg traseul a fost pentru mine, un întreg obstacol (fizic și mintal), însă prin forțe nebănuite am răzbit. Pot să spun că am reușit să-mi depășesc limitele și să mă cunosc mai bine, într-un asemene colectiv extraordinar. Sper să mai am asemene ocazii de am-mi cunoaște limitele, dar și de a cunoaște mai mult despre munte. Vă mulțumesc!"

Mircea Jianu

"Această excursie a fost pentru mine și cred că pentru toți, o experiență pe care nu am mai trăit-o. Având în vedere că nu am mai fost niciodată pe munte iarna, a fost și o premieră. A fost un traseu destul de lung și greu, dar ne-am descurcat cât de cât bine. Pentru mine a fost foarte bine iar cu această ocazie am putut să-mi testez limitele. Dacă m-ar fi întrebat cineva dacă aș putea să parcurg atâta drum, cred că i-aș fi zis că este nebun. Dar se pare că nu a fost chiar așa. A fost bine. Am trăit și câteva momente mai dificile, atunci când n-am rătăcit seara în pădure. Dar la final s-a dovedit a fi o experiență interesantă. Ne-am testat posibilitatea de orientare. Pe lângă aceasta, am avut ocazia să ne cunoaștem mai bine cu colegii noi. Mie mi-a plăcut foarte mult și nu regret că am acceptat să vin."

Ana Crupă

"A fost o experiență deosebită, având în vedere faptul că a fost primul traseu efectuat pe timpul iernii, dar împlinirea sufletească de a atinge vârful, a fost mai mare. Lăsând la o parte drumul greu, faptul că "am avut un acvariu în bocanci" și epuizarea atât fizică cât și psihică, nu se compară cu faptul că am atins vârful. În cea de-a doua zi, deși mai aveam puțin și începeam să plâng, pentru că nu voiam să mai merg nicăieri, am mers... și bine am făcut, pentru că nu știu când voi mai avea șansa să fac un rapel. A fost deosebit! Mi-am demonstrat că pot mai mult decât mă așteptam cu tot cu durerea de fund de la coborâtul prin pădure. Vă mulțumesc pentru experiența deosebită trăită."

Sorina Gheorghe

"O bună înțelegere acordată din partea inițiatorilor din acest club în problemele noastre. Traseul, pot spune că a fost obositor, dar foarte frumos, deși am rămas tot timpul ultimul, am ajuns în final pe vârf primul, datorită impulsurilor primite de la doamna Ileana și de la domnul George. Într-un cuvânt, "plăcut". Vă mulțumesc!"

Popa Nicolae

"A fost o tabără frumoasă, cu niște trasee lungi, obositoare dar în același timp reușite. "Greu la deal cu boii mici" dar toată lumea a ajuns la ținta propusă, greu, dar ăsta este muntele, întotdeauna trebuie respectat. A fost o ieșire reușită, bine gândită. Într-un final, mulțumim tuturor pentru efortul depus. Nu în ultimul rând, trebuie să mulțumim vremii, care a ținut cu noi."

PetreMihăilă

"Aspecte pozitive: un traseu lung și interesant, care ne-a testat rezistența; peisajul deosebit de la 2000m, privit din Vârful Leaota; explicații necesare, foarte importante pentru o inițiere certă și corespunzătoare în ceea ce privește spațiul montan pe timpul iernii. Aspecte negative:  -

Robert Oprea

"Fiecare zi a fost specială, cum de altfel fiecare plecare pe munte oferă ceva cu totul deosebit. Au fost și bune și rele, am fost și descurajați, dar când totul se termină cu bine, înseamnă că a meritat cu adevărat. A fost o experiență nouă și foarte plăcută și împreună am reușit să ne simțim bine. Mulțumesc pentru această experiență."

Denisa

A fost o experiență extraordinară. A însemnat enorm pentru mine, întrucât a fost prima dată când am realizat următoarea ecuație: munte + zăpadă + traseu de o zi + colegi egal distracție. A fost de vis. Căzături, rătăcit noaptea prin pădure... ne-am unit! Am făcut o echipă pentru a fi toți OK și nu fiecare K. O. În concluzie, Mai vreau!!

Roxana

"În ciuda faptului că traseul a fost greu, am fost foarte încântată că a avut ocazia să particip la această "inițiere montană". Cel mai mult și cel mai mult, mi-a plăcut coborârea de la VârfulLeaota și până la cabana Brătei și coborârea pe coardă pentru că am reușit și a fost chiar ușor. Pa, pa, să mă mai luați cu voi!"

Vasile LiaAlexandra

"Pentru mine totul a fost frumos, chiar dacă a fost greu și am crezut că nu pot merge mai departe, datorită doamnei Ileana care a stat cu fluierul pe noi, a decurs bine tot drumul. Mai rău a fost fără apă. Nu mi-a plăcut că ne-am trezit de dimineață. Drumul prin pădure a fost greu la început, la fel și la întoarcere. Sper să mai venim și altădată și să facem și alte trasee. Cel mai mult mi-a plăcut coborâtul pe stânci, ceva nou. Dar trebuie să avem grijă cu "cuțitul de urs"...

Georgiana Florea

"Deși am fost foarte nehotărâtă când am luat decizia de a veni aici, acum la sfârșit, mă bucur enorm că am fost prezentă. Pentru mine a reprezentat o experiență pe care aș repeta-o oricând, chiar dacă au fost și momente în care simțeam că nu mai pot. Acum la plecare, regret că nu am stat mai mult și nu am reușit să ne cunoaștem mai bine. Mă bucur că ne-am cunoscut. Îmi cer scuze pentru comentariile pe care poate le-am făcut."

Daniela Ștefan

"Cu siguranță a fost o experiență unică pe care nu o voi uita. Chiar dacă au fost momente când nu am mai putut să merg. Am căzut, m-am lovit, dar am avut ambiția și dorința de a merge până la capăt. Mi-a plăcut foarte mult și sigur voi povesti tuturor. Dacă ar fi să repet această experiență, sigur aș accepta în ciuda faptului că a fost foarte greu. A fost ceva unic, asta e sigur!"

LarisaMurătureanu

"Această expediție a fost a dracului de grea, a dracului de nesuferită, dar a fost super tare!"

Anișoara

"O acțiune bine organizată care a reușit să scoată din fiecare ultimele nebănuite resurse. Personal am avut îndoieli cu privire la atingerea vârfului Leaota, dar impulsionat de ceilalți am ajuns cu bine. Condițiile foarte bune."

Prof. George Murătoreanu

"Condiții foarte bune (cazare, masă); profesionalism monitori; traseu greu; Mulțumiri pentru bonus (rapel)."

Păunescu

"Am fost "ud" de emoții. Imaginea pe care o aveam despre munte s-a schimbat drastic, așa cum de fapt este și el cu cei care doresc să-i descopere secretele. Ca să ajungi să vezi ce înseamnă muntele cu adevărat, trebuie să pătimești, ceea ce am făcut și noi în această aplicație, n-a fost deloc ușor, dar mă simt mândru că am văzut ineditul pe care-l ascunde muntele și vârful Leaota, în cazul nostru. Dacă nu mergeam aproape toată ziua și dacă nu simțeam emoția coborârii, noaptea cu lanterna, dacă nu mă udam așa de tare și probabil dacă nu îmi doream așa de tare să ajung la cabană, sunt 100% convins că nu eram așa entuziasmat cum sunt acum. Mulțumesc organizatorilor, profesorilor, ghizilor."

Marian Vârjoghe

"Surprinzătoare a fost pentru mine organizarea. Sincer nu mă așteptam. Organizatorii au fost excepționali, ne-au încurajat pe tot parcursul traseului, care pentru mine nu a fost unul chiar ușor. Între organizatori și studenți s-a creat o atmosferă cordială și veselă, fapt care m-a bucurat foarte mult. Mă bucur că am avut norocul să iau parte la această "inițiere montană de iarnă" și sper să am ocazia să particip la cât mai multe acțiuni de genul acesta."

Gabriel Butcă

Autor: Ileana Bocanciu
Înscris de: Ileana Bocanciu
Vizualizări: 8738, Ultima actualizare: Luni, 26 Nov 2007

Legaturi cu Ghidul Montan:
Muntii LEAOTA
Comentariu
Viorel Borteș Viorel Borteș, Luni, 26 Nov 2007, 15:36

Chiar dacă nu sunt adeptul participării la grămadă, îmi face plăcere să aflu despre acțiuni din astea. Oboseală, picioare ude și înghețate, căzături (și căderi psihice), sculatul cu noaptea în cap, bâjbâilă la lumina lanternei, "zbirul" cu fluierul: iată totuși că entuziasmul și dorința de a reveni au învins. Bravos!

Ioan Ștețca Ioan Ștețca, Luni, 26 Nov 2007, 21:19

Frumoasa initiativa! Totusi io as fi insistat pe tehnica mersului la coltari (acesta este fundamental iarna) in locul coborarii pe coarda, care la acest nivel nu prea isi are sensul. Dar poate nu am citit io destul de atent, si ati facut si asta. Felicitari!

Ileana Bocanciu Ileana Bocanciu, Luni, 26 Nov 2007, 21:50

Mulțumesc pentru aprecieri. Tehnica mersului cu colțarii, este într-adevăr foarte utilă iarna. Dar participanții la acastă acțiune au fost niște tineri foarte inimoși care însă erau (cei mai mulți) la prima lor tură de iarnă. Pe lângă faptul că nu aveam suficiente perechi de colțari, nu prea a fost zăpadă pentru ei și nici timpul necesar. Rapel am făcut pentru că avem unde și cu ce, iar efectul este garantat. Salutari și numai de bine!

Elena Vrabioiu Elena Vrabioiu, Luni, 26 Nov 2007, 22:26

Parerea mea este ca aceasta asa-zisa expeditie a fost cat se poate de reusita, avand in vedere ca s-au atins scopurile! Chiar daca participantii nu au fost pregatiti intru totul, tin sa-i felicit pentru reusita de a fi atins varful Leaota in conditii de iarna! Oricum, a meritat efortul!
In plus, ii cunosc personal pe toti participantii(cei din partea Universitatii Valahia) si pot sa va garantez ca sunt persoane pasionate de munte...majoritatea sunt membri ai si multi dintre ei studiaza Muntii Leaota...intr-adevar, pentru majoritatea a fost prima tura de iarna, dar orice lucru pe lumea aceasta are un inceput, si eu cred ca pentru ei, acest inceput a fost incununat de succes...pe viitor vor avea si coltari...
Chiar astazi am vorbit cu ei si in ciuda tuturor greutatilor pe care le-au intampinat, au ramas cu satisfactia de a fi facut un asa frumos traseu...
Oricum, totul a fost atat de bine organizat de catre doamna Ileana Bocanciu, incat nu ar fi fost posibil sa nu iasa bine! Apropo, felicitari doamna! Sa o tineti tot asa!

Elena Vrabioiu Elena Vrabioiu, Luni, 26 Nov 2007, 22:39

Am vrut sa spun ca majoritatea sunt membri ai cercului de geografie George Valsan dar nu stiu de ce nu a aparut si acest lucru in primul comentariu...

Fără foto D.N A, Joi, 29 Nov 2007, 7:46

Eu faceam o initiere in ale imbracatului iarna si apoi a tehnicii!

Ileana Bocanciu Ileana Bocanciu, Joi, 29 Nov 2007, 10:52

Draga D. N A, ai foarte mare dreptate... Când vii să ne ajuți la o acțiune?

Comentarii pentru acest articol
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii