Alpinet Hărți Montane Ghid Turistic Cluburi Montane IIC Salvamont

De la: Gabriel Petrica <g...@yahoo.com>
Data: Miercuri, 26 Apr 2006, 14:12
Subiect: [a] Bucegi - Padina 22/24-04-2006
Cea mai uda tura din viata mea.

Am plecat din Brasov sambata dimineata 4 colegi / prieteni din CPNT Brasov, cu un autobuz muncitoresc spre Pitesti, plin ochi.
Am scapat legatura spre Moeciu de Sus fiindca a oprit domn sofer la fiecare curte din Bran (cica erau statii), apoi a mai lesinnat un individ... nebunie curata. PAcat de Branu asta ca are trasee faine, dar te duci pe ele dupa ce dintr-un motiv sau altul uiti de cum a fost pe autobuz tura precedenta. Sau iti cumperi masina: D
Avem totusi ceva noroc cu un fost CPNT-ist si fotograf priten vechi cu Dan Dinu care era in zona cu masina, asa ca ajungem si noi la o ora decenta in Moeciu de Sus.
De aici avem bafta de inca o ocazie pana aproape de iesirea din oras (sat... ma rog ce-o fi el). Apoi.... incepe ploaia, normal.
Decidem sa nu urcam prin Bangalesa pe la canton ci sa urmam valea pe drumul forestier cat putem apoi sa iesim aproape in Strunga Mare pe cruce rosie. Vremea e schimbatoare si noi cu rucsaci grei asa ca ne miscam destul de greu. Ne depasesc doi oameni care nu am priceput unde mergeau... e bine totusi ca ne fac urme.
Ajungem in cele din urma ajungem aproape de intersectia cu traseul banda rosie care vine de la Cantonul din Poiana Gutanu (daca mai tin eu bine minte). Ne oprim intr-un loc ferit sa ne odihnim, si ne uitam la cei doi din fata noastra. Tipul urca ciudat tot in sus... cu un scop pe care nu il pricep. Tipa coboara... banui ca se retrage tot pe unde a venit. La un momentdat incepe sa strige la noi ca sa ne dam la o parte... ca se rupe zapada sus... ma rog noi eram pusi in loc ferit dar ea din pozitia ei probabil nu observa. Se cam sperie fetele noastre dar stam linistiti. Nu mai are de unde sa vina avalanse "devastatoare" in zona respectiva. Se aud niste lavine care curg de la cornisele ce mai cad de sus din perete, insa sunt departe rau si nu mai au putere sa ajunga departe... plus ca zapada e super grea.
Apoi iar incepe sa ploua... si ceata deasa. Urcam cat mai sus ca sa fim siguri ca iesim in Strunga Mare. Aproape de Strunga se ridica ceata... suntem cam sus fata de strunga... dar... asta e. Mersul prin zapada e super aiurea... o zapada uda si grea, care nu te tine la suprafata de nici o culoare. Parazapezile au cedat, bocanci au murit clar... apa a dat navala la toti... Eu sunt cel putin deprimat de situatia asta... dupa 3 ani de mers prin orice vreme uscat la picioare.... imi dau seama ca tre sa imi iau bocanci noi... tragic, dar asta e.
Ajungem pe la "refugiul" din saua Strunga Mare. O risipa de bani, lucru de mantuiala. L-au ridicat repede, nu l-au izolat bine, ploua inauntru de numa, lemnul a inceput sa putrezeasca... asta e... daca pe hartie scrie ca au facut treaba, totul e ok, fondurile au fost cheltuite cu justificare. Pacat ca nu au fost cheltuite in interesul turistului.
In cele din urma ne dam jos din Strunga si ajungem la Padina.
Mie imi piere cheful de orice gandidu-ma ca nu mai am incaltaminte uscata... sunt si racit putin, deci totul e roz. La cabana ne asteapta de multe ore Laura Calinescu cu prietenul ei veniti de pe partea cealalta a muntelui.
Ma rog, Paste, biserica, ne tine nenea cu barba predici... asa aflu si eu ca din cauza unora ca mine (pacatosi a naibi), a dat Dunarea pe bietii oameni... deci ar trebuii sa am grija sa nu ma linseze poporul crestin:(.
A doua zi vremea ramne cum am stabilit... soare / ploaie / grindina si o ia de la capt. Noroc cu pritena mea ca ma bate la cap sa plec cu Dan sa facem ce ne-am propus... Turnul Seciului. Mai cu sictir in mine fac rucsacul si plecam spre Horoabe. Ploaie, grindina iar soare... vreme ideala.
Ajungem la turn si parca se mai indreapta vremea. Luam traseul Comanescu (2A) si ii dam bataie. Nu are rost sa povestesc.... a facut Iulia poze la fiecare miscare a noastra:)
Altceva nu facem ca iar vremea se cam strica... si uzi la picioare nu are cum sa creasca optimismul din mine.
Luni, ultima zi, normal ca vremea e superba... nu putea sa fie duminica asa.
Nu mai avem chef de prea multe si urcam la Babele cu gand ca macar eu cu Dan sa coboram un Jepii Mici. O data ajunsi sus la Babele ne mai intalnim cu un salvamontist care normal ne zice ca nu e de bine pe Jepii Mici, pe Jepii Mari nu prea avem chef ca e cam mult de umblat pe platou si ar avea fetele prea mult de asteptat dupa noi.
Pana la urma ne bagam piciorul si ne lasam jacmaniti de indivizii cu telecabina. 190.000 lei de persoana... jaf la drumul mare... de parca trag manual telecabina aia pe cablu:(

Da si sa nu uitam pozele:)
http://www.cpnt.ro/ture/index_files/details.php? id=20

Gabriel Petrica
CPNT Brasov
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menționate.
Nu ne asumăm nici o responsabilitate pentru forma și conținutul lor.

Alte mesaje din aceeași discuție:
SubiectAutorData

Muntii BUCEGI - Sub Strungile Mari
Muntii BUCEGI - Sub Varful Strungile Mici
Muntii BUCEGI - Refugiul si Saua Strunga
Muntii BUCEGI - Varful Gutanu (2246)
Muntii BUCEGI
Muntii ANINEI si Munceii DOGNECEI

Nu există comentarii pentru acest mesaj
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii