Un munte ca o găoace

Înscrisă de: Mihai Nicolescu
Un munte ca o găoace
Data publicării: : 8 Mar 2005, vizualizări:: 1015
Localizare geografica: Franţa
Album (slideshow): Atingînd cerul
Echipament folosit: Sony Cybershot DSC-F717, filtru polarizator
Descriere: Vedere din staţiunea Les Angles (www.lesangles.com) asupra muntelui Cambre d'Aze, pe care se află domeniul Espaces Cambres d'Aze (www.cambre-d-aze.com).
Mihai Nicolescu - Galeria personală
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 8 Mar 2005, 15:37

Mihai, nu incetezi sa ne impresionezi cu pozele tale insotite de descrieri foarte utile!:-D

Fără foto Cristian Axon, Marţi, 8 Mar 2005, 18:58

In alta ordine de idei, filtrul polarizator nu pare sa te fi ajutat prea mult in seria asta de fotografii. Poate din cauza ca nu ai avut lumina in unghiul necesar de 90 grade....

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 8 Mar 2005, 19:18

A avut mai multe unghiuri, vezi numele statiunii!:-P:-P:-D

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 8 Mar 2005, 19:18

Cine a zis ca e in Spania?!:-?:-)

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Marţi, 8 Mar 2005, 20:55

Salut, Cristian. Adevarul este ca odata insurubat filtrul, nu l-am mai scos, din doua motive: unul era frigul teribil, de-mi intepenea mîna cind scoteam manusa, in numai citeva secunde (numai aia de la National Geographics o mai fac:-D), iar al doilea era faptul ca mereu, din orice unghi, existau reflexe de lumina pe care am sperat sa le controlez in felul asta. Dar am sa fac niste probe, cu si fara.
In alta ordine de idei. Constat ca s-a introdus o modificare pe site, in sensul ca acuma, dai click dreapta pe o poza si NU mai apare meniul contextual din care sa se poata extrage proprietatile unei fotografii (ca de exemplu, dimensiuni in pixeli, dimensiune fisier in Kb, etc.). Am impresia ca modificarea asta are oarece legatura cu niste comentarii pe care le-am facut adminilor, in legatura cu faptul ca: 1) logotipul Alpinet, adaugat in mod automat in dreapta jos, modifica (si mai ales inrautateste) compresia jpg, si 2) unele fotografii (luate complet aleator) aveau, inexplicabil, dimensiuni mult peste 80 Kb. Pe de alta parte, vad ca pozele mele se vad pe net mult mai rau decit originalele pe care le-am trimis eu. Ti s-a intimplat cumva ceva similar? Ai cumva vreo informatie de ce se petrece pe aici, in sensul asta? Ti-as fi recunoscator daca mi-ai putea da vreo informatie.

Cătălin Olteanu Cătălin OlteanuAdministrator Alpinet , Marţi, 8 Mar 2005, 21:35

Mihai - modificarea nu are nici o legatura cu introducerea logo-ului, care la randul lui nu are nici o legatura cu modificarile de calitate (in plus sau minus) sau cu depasirea celor 80KB. Daca doresti explicatii, te poti adresa administratorilor.

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 2:29

Stimate Catalin, cu tot respectul, trebuie sa-ti spun ca am facut-o deja. M-am adresat adminilor de doua ori, si nu am primit absolut nici un raspuns, niciodata. Iata care a fost primul mesaj, precum si esenta intrebarilor mele (19-12-2004):
------------------------
Salutare la toata lumea!
Doua chestiuni voiam sa va intreb:
1) Mi se pare foarte buna ideea de a adauga logotipul Alpinet la toate fotografiile care intra in top sau galerie. Dar atentie! Programul care o face in mod automat modifica gradul de compresie al imaginii jpg, in asa fel incit o imagine initiala de 80 Kb ajunge sa aiba doar 70 sau chiar 60 Kb. In felul asta, ceva-ceva se pierde din calitatea fotografiei, nu? (Am verificat asta intrind in Proprietatile fotografiilor, dupa publicarea lor.)
2) Tot legat de Proprietati. Am constatat cu timpul cum diverse fotografii (mai mult de una) au de ordinul a 85000-86000 bytes, ceea ce inseamna peste 80 Kb (= 81920 bytes). E vorba de fotografii "normale", nu de panorame. Cum se explica asta? Cum se pot trimite, din moment ce pentru a face Upload, mai intai, se verifica dimensiunea fisierului?
Craciun fericit si un An Nou cu bucurii la toti alpinetii!
Mihai Nicolescu
------------------------
Cu asta vreau sa spun ca atunci cind se deschide un fisier jpg pentru a-l modifica (adica pentru a-i adauga un logotip, de exemplu), in mod automat si inevitabil, gradul lui de compresie (si prin urmare, dimensiunea lui in Kb) se modifica, in sensul ca se inrautateste (daca cumva asta este procedeul folosit). Pe de alta parte, disparitia optiunii de click dreapta m-a surprins si mai tare, pentru ca pare mai degraba o forma de a impiedica astfel de verificari. Probabil ca exista alte motive pentru decizia asta, dar cum nu am primit nici o explicatie... Oricum, nu fac o tragedie din asta, era curiozitate pura. Salutari cordiale.

Fără foto Konrad Beti, Miercuri, 9 Mar 2005, 7:41

Da Mihai, foarte frumos scris. Sincer, niciodata nu m-a interesat aspectul asta, dar acum, ca ne-ai atras atentia... Nu mi se pare corect sa schingiuiesti calitatea unei fotografii la sub 80 Kb in timp ce pentru altii exista (mici?) exceptii. Unii sunt mai egali decat altii? OK, eu nici pana in ziua de azi nu am reusit sa micsorez marimea fisierului atat de mult incat sa ma incadrez in baremul alpinetului, si in acelas timp sa mentin calitatea initiala. Dar daca asta e regula, ma supun. Constat insa cu surprindere ca regula nu e pentru toata lumea la fel. Acuma, ce mi-s 80 kb, ce mi-s 85 kb... Din pacate insa exista gestul. Este bresa din regulament. Si daca un sistem informatic poate fi pacalit sa accepte peste 80 kb, ce mai conteaza ca sunt 81 kb sau 81 Mb. Cu atat mai mult cu cat prin click dreapta nu mai poti verifica...

Oh well... vorbim strict de corectitudine. La urma urmei, eu unul intru pe alpinet din motive sentimentale. Nu am veleitati de mare fotograf, nu vreau note si nici macar nu insist sa mi se publice poze respinse in timp ce altele cu subiecte similare apar in mod constat. So what? Poate nu le place numele meu. Dar privesc si sa ma bucur de munca altora si incerc s-o apreciez ca atare. Chiar daca aprecierea asta nu e pe gustul tuturor. Pentru mine notele sunt un mic, un foarte mic, omagiu adus muncii voastre de a face, prelucra si posta o poza pe alpinet. Si tocmai pentru ca implicarea sentimentala e mare, te doare sa afli ca unii sunt tratati in mod diferit fata de altii. Si ai dreptate. Apoi mi se pare incorect ca in baremul ala micut de 80 kb sa ti se includa automat sigla alpinet. Pe de alta parte... Administratorii probabil au hotarat asa pentru protectia dreptului de autor al fotografiilor. Au fost cazuri de poze furate de pe alpinet si folosite in scopuri comerciale. Iar daca deocamdata sunt doar 80 Kb, asta este... Mai mult nu se poate si eu ma bucur ca sunt si astia.
Toate cele bune tuturor.:-)

Ionuţ Nechita Ionuţ NechitaAdministrator Alpinet , Miercuri, 9 Mar 2005, 10:05

La inscriere, fotografiile sunt intr-adevar limitate la dimensiunile din regulament. In momentul inscrierii insa, se fac urmatoarele transformari:
- se converteste JPEG-ul trimis de utilizator in JPEG encodat \"baseline\" (adica nu intretesut). Mai avem oameni care trimit si asa ceva, si nu \"face bine\" generatorului automat de panorame si slideshow-uri.
- fara a salva JPEG-ul pe disc, se aplica sigla alpinet in coltul stanga jos.
- se salveaza final JPEG-ul cu calitatea de 80%
- se extrage si se salveaza thumbnail, din acest JPEG final.

In urma acestui procedeu de prelucrare automata, mai mult ca sigur ca fisierul rezultat are dimensiunea diferita fatza de cel inscris, si uneori chiar mai mare de 80 KB. De asemenea, in circa 5% din cazuri, este posibila o inrautatire a calitatii JPEG-ului salvat (artefacte), din cauza decompresiei si recompresiei dupa modificare.

Modificarea pe site cu scoaterea meniului contextual si aplicarea logo-ului Alpinet este pentru protectia la salvare / folosire neautorizata (e.g nu pe site-ul Alpinet) a fotografiilor. Nu are nici o legatura cu nici un comentariu al nimanui, asa cum foarte usor ai dedus.

Ionuţ Nechita Ionuţ NechitaAdministrator Alpinet , Miercuri, 9 Mar 2005, 10:07

Konrad Beti, vorbesti in necunostinta de cauza. Bineinteles ca cineva te sapa pe tine, cuiva nu-i place de tine... Mi se pare mie sau ai oarescare frustrari?

Mihai Nicolescu, n-ai primit pe mail nici un raspuns pentru ca adresa ta de mail NU ACCEPTA MAIL de la Alpinet.org. Ia verifica tu pe-acolo inainte sa bagi de vina.

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]


"

Fără foto Konrad Beti, Miercuri, 9 Mar 2005, 18:53

Nu vorbesc in necunostinta de cauza, ci conform cu ceea ce stiu precis la un moment dat. Nimic mai mult, nimic mai putin. Cat despre frustrarile pe care le am cand intru pe alpinet, am o banuiala ca te inseli. Dar nu e nici o problema. Iar daca simte careva nevoia sa "ma sape", sa sape mai departe pentru ca putin exercitiu prinde intotdeauna bine la irigarea creierului cu sange.
Poze respinse au avut si altii, nu numai eu. Cu singura deosebire ca atunci cand, rareori, am cerut niste raspunsuri, le-am primit. E drept ca pe un ton ceva mai placut decat cele care vin de la tine. Dar nici asta nu e o problema. Chestie de personalitate.

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 21:34

Salut, Cataline. Da, acum e clar care e procedura desi, dupa umila mea parere, nu e cea mai potrivita. La urma urmei, e vorba de un concurs sau, cel putin, de un portal in care membrii lui incearca sa expuna maxima calitate. Interventia softului, explicata de Ionut Nechita, face ca aceasta calitate sa se piarda intr-o oarecare masura. Nu cred ca ar fi prea complicat de scris o rutina care, dupa toate modificarile pertinente (jpeg baseline, sigla, thumbnail...) sa aplice ACEA compresie (nu neaparat 80% fixa) care sa redea fisierului exact aceeasi dimensiune in KB cit avea initial, la primire.
As vrea sa-mi considerati, voi toti, interventia doar ca pe un comentariu constructiv, nimic altceva.
Oricum, multumesc pentru raspuns. Numai bine!

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 21:53

Ionut, eu nu dau vina pe nimeni :-). Dar nu prea inteleg ce vrei sa spui, ca "adresa mea de mail NU ACCEPTA MAIL de la Alpinet.org". Pai atunci, mailurile (nenumarate) pe care le-am schimbat pina acum cu "admin", de unde veneau, daca nu de pe alpinet.org??? Comentariile la fotografii, pe care le primesc instantaneu pe mailul meu, nu vin tot de la alpinet.org??? Sa fie oare problema serverului meu care, altfel, accepta mailuri din tot restul lumii? Poate, cine stie...? Problema este insa ca atunci cind eu asteptam un raspuns la intrebarile mele, ceea ce am primit (pentru ca, de fapt, AM PRIMIT CEVA!!!) a fost exact asta (copy & paste): "Mihai, Craciun fericit si un An Nou cu bucurii la toti alpinetii! La fel iti dorim si tie. Ture frumoase, oriunde te'ai afla. Numa' bine..."... in loc de o explicatie...!!!
OK, gata, am scris destul! Hai sa fim sanatosi si sa ne bucuram mereu de munti! Numai bine!
Mihai Nicolescu

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
[1-20]<   21-40 din 180
  > [41-60] [61-80] [81-100] >>
Fotografie Comentariu Data
Odihnă
Mihai Nicolescu
:-D Da, e bun, da' nu e voie, pentru ca e parc national. Iar restrictiile astea se respecta cu sfintenie, chit ca ai avea toate sansele sa nu te descopere nimeni, pentru o noapte. Mai e o mica problema: pe vreme rea, sau noaptea, e un frig de-ti clantane tastatura in laptop... :-o
27 Iul
Meniu şi preţuri de refugiu:-)
Mihai Nicolescu
Am uitat sa precizez ca cel putin in Pirinei, conceptele de refugiu si cabana sunt exact pe invers decat in Romania. Cabana de acolo este ca refugiul din Carpati, adica o simpla constructie care te apara de ninsoare si ploaie, nepazita si fara niciun alt serviciu. Refugiul pirenaic arata precum cabana carpatina, cu mancare calda, priciuri sau chiar camera, dusuri, panouri solare, etc. Cele mai cunoscute si tranzitate refugii au chiar Internet.
27 Iul
Revărsare
Mihai Nicolescu
Salutare, Jeno!
Cam toate albumele mele sunt din Pirinei. Eu personal sunt extrem de pasionat de Pirinei, care au un loc al lor specific. De exemplu, Carpatii sunt caracterizati de numarul 2000. Alpii, de 4000. Pirineii sunt la mijloc, 3000. Asta inseamna ca ei prezinta deja fenomene tipic alpine (glaciare, zapezi vesnice, cascade, grohotisuri, etc., etc.) specifice inaltimilor de peste 2700-2800, dar totusi raman relativ accesibili omului de rand, fara nevoia unei pregatiri exagerat de sportive.
Pirineii au in total 214 varfuri de peste 3000, cel mai inalt fiind Aneto, 3404. La peste 2800, fenomenele glaciare sunt permanente, e nevoie in general de crampoane, poate chiar piolet, coarda, etc.
Cu tot respectul si stima pentru ei, Carpatii par niste jucarii pe langa Pirinei. La fel cum Pirineii par niste jucarii pe langa Alpi. Insa aici, natura este atat de pura si de neatinsa, chiar daca exista mii de turisti montani, incat placerea de a-i vedea si vizita e dubla.
La peste 2500 nu mai gasesti decat resturi de vegetatie si aproape numai piatra. Evident, padurile se opresc pe la ~1800, iar pasunile alpine pe la ~2200. Aproape de 3000, inclinatiile sunt deja mari, aproape intotdeauna faci catarare pura cu minim trei prize. Potecile nu prea mai sunt poteci propriu zise, ci doar urme printre pietre sau pe zapada. Insa nici vorba de plictisitor! Senzatia de altitudine este ca o betie. Lacuri, ghetari, cascade, capre negre, marmote... nici vorba de plictisitor. In schimb, daca nu esti bine antrenat, de la 3000 in sus incepi sa simti lipsa oxigenului in forma de usoare ameteli.
Prin parcurile nationale (spaniole si franceze), domneste o curatenie de necrezut. Nimeni nu lasa nici macar un chibrit, nici un colt de hartie. In majoritatea locurilor, esti rugat sa nu iesi din poteca, pentru a evita eroziunea solului. Nicio regula nu este incalcata: loc de bivuac, rupt/taiat arbori, focul in natura, gunoaie... Pana si zgomotele sunt interzise, si nu se poate zbura cu niciun aparat la mai putin de 1000 de metri altitudine relativa, pentru a nu deranja animalele.
Gasesti foarte multe alte poze din Pirinei in celelalte albume ale mele de pe Alpinet, sau pe http://mihai.fotopic.net/, inclusiv un treimiar (La Munia).
13 Iul
Departe de lumea nebună
Mihai Nicolescu
Multumesc! Natura, ca sa fie frumoasa, nu trebuie neaparat ingrijita, ci doar lasata in pace. De catre noi...:-)
12 Iul
Credinţă
Mihai Nicolescu
Multumesc!:-) Cam toate albumele mele sunt din Pirinei, care mi se par raiul pe pamant.
12 Iul
dimineaţă la Câmpuşel
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Bine ales, e mult mai interesanta in alb si negru! Ca o intoarcere in timp...
16 Dec
Angry clouds
Gabriel Georgescu
Salut! Doar un mic sfat: inceaca sa profiti de dimensiunile maxime pe care le permite regulamentul (800x800, ceea ce, pastrand proportiile, ar insemna poate 800x600 in realitate), impactul pozei tale ar fi si mai mare.
15 Dec
Dolomiti
Annelise Floroian
Imi imaginez partiile si peisajele... Asa ceva trebuie neaparat "probat" :-)
14 Dec
Sat de munte
Mihai Nicolescu
"Satul" asta nu exista, in ziua de azi, decat prin turism. Nu cred ca gresesc daca zic ca 90% din economia locului e legata de hoteluri, restaurante, activitati montane, statiunea de schi alpin din imediata apropiere, si multe alte detalii de care nici nu imi aduc aminte.
Multumesc!
13 Dec
La ţară
Mihai Nicolescu
Sunt vreo doua provincii ale Spaniei care seamana surpinzator de bine cu zonele subcarpatice. Ma rog... numai in ceea ce priveste peisajul, vreau sa spun. Din pacate...:-(
10 Dec
Esenţă de schi
Mihai Nicolescu
Da' sa vezi zapada, si peisajele din jur, si partiile de kilometri, fara exagerare... Imi venea sa sar din telescaun inainte sa ajunga sus!:-D
10 Dec
În arşiţa verii
Mihai Nicolescu
Este o zona de o enorma afluenta turistica, si vara, si iarna... Inchipuie-ti toata imaginea asta, plina de partii, plus inca vreo doua-trei vai similare spre stanga, dincolo de pasul Tourmalet... In total, peste 120 km de partii!!!
10 Dec
Sublimă armonie
Mihai Nicolescu
:-D Verdele ala e... secret de serviciu!!!
Da, se poate, chenarul asta nu a iesit exact asa cum am vrut, sau mai bine zis, cum se vede in fisierul necomprimat. Reducerea la 800x600 px schimba destul de mult aparenta, altfel insa nu iese rau...
De-asta am botezat albumul "Cioburi de ani", sunt poze adunate din mai multe excursii, din mai multi ani...
10 Dec
Măreţie
Mihai Nicolescu
:-D:-D Lasa, Cristiane, ca si eu ma oftic eu destul, cand vad cate s-ar putea face pe plaiurile mioritice, dar se pare ca lipsa de interes, in sensul constructiv, este la ordinea zilei... (asta cand nu se defriseaza intr-o veselie). Zice o vorba din popor ca Dumnezeu iti da, dar nu iti baga in traista. :-? "Avem niste Carpati. Cum procedam?"
10 Dec
Sublimă armonie
Mihai Nicolescu
Nu, poza e facuta fara trepied. Probabil ca mi-am tinut bine respiratia si nu am miscat-o:-)
:-D Chenarul ala, de fapt, l-am adaugat chiar eu. Am obiceiul sa adaug asa ceva aproape la toate pozele, in diferite forme si texturi (desi in 800 x 800 px nu se vede prea bine). Mi se pare ca un fel de finisare... deh, chestiune de gust, care se mai si schimba cu timpul :-)
La top nu prea mai trimit de catava ani buni incoace...
Multumesc!
10 Dec
Sublimă armonie
Mihai Nicolescu
Multam! Si ce sa mai zic de kilogramul de zmeura cu care m-am delectat, nu departe de locul asta... :-) Un pusti din sat vindea, la punga, zmeura si mure! Pacat ca mirosul si gustul nu intra in poze...
10 Dec
"Bar de zi"
Mihai Nicolescu
Si inca cum! Chiar daca am mancat puiul afara, pe terasa la soare, eu macar eram infofolit in costumul de schi, dar ea... care facea pe chelnerita, iesea mereu pe terasa in tricou, si pentru alti clienti! :-D:-D De aia e asa de adevarata vorba aia cu omul de la munte...:-)
10 Dec
Liber ca vulturii
Mihai Nicolescu
Da, cam asa e:-) Valea este aproape inaccesibila speciei umane, iar de catarare pe peretii aia nici nu se pune problema, este rezervatie naturala...
8 Dec
Drum de toamnă
Mihai Nicolescu
Thanks :-)
8 Dec
"Rezervaţie"
Mihai Nicolescu
Daca ai timp si chef, Bogdane... o mica plimbare printr-o gramada de alte statiuni (ca doar am zis ca sunt un impatimit...):
http://mihai.fotopic.net
:-)
8 Dec
Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
[1-20]<   21-40 din 180
  > [41-60] [61-80] [81-100] >>
©Proiectul Alpinet 1999 - 2021